Aankomst in Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Amanda Eveleens - WaarBenJij.nu Aankomst in Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Amanda Eveleens - WaarBenJij.nu

Aankomst in Moskou

Blijf op de hoogte en volg Amanda

30 Oktober 2013 | Rusland, Moskou

Hallo allmaal,

Vanaf Moskou even een berichtje dat ik goed ben aangekomen.

Eerst hebben we op Schiphol afscheid van elkaar genomen, wat wel even moeilijk was, maar de vliegreis ging verder goed. Het was mooi om boven de wolken te vliegen, het leek net een groot sneeuwlandschap.
Toen had ik een overstap op Riga, wat gelukkig niet al te lang duurde en daarna ben ik naar Moskou gevlogen. Toen ik aankwam in Moskou was het al donker en moest ik nog op zoek naar het hostel. Dit was wel even lastig, want er staat nergens aangegeven waar je bent, en als het er al staat is het in letters die ik niet kan lezen. Dus ik zat eerst in de verkeerde metro, maar gelukkig komen ze om de 90 seconden dus kan je zo overtappen naar de goede en betaal je ook mar 1 prijs voor de hele dag.
Toen ik bij de juiste halte was uitgestapt was er zelfs iemand zo aardig om mee te lopen tot mijn hostel, zodat ik die ook had gevonden.
's Avonds in het hostel kennis gemaakt met wat mensen, het enige probleem is dat ze niet allemaal Engels spreken en ik geen Russisch spreek. Maar toen had ik iemand ontmoet die wel Duits spreekt, dus heb ik eigenlijk de hele avond Duits zitten praten, wist niet eens dat ik dat goed genoeg kon om een gesprek te voeren, haha.

Vandaag ga ik de stad bij daglicht verkennen.

Kusjes,

Amanda

• 30 Oktober 2013 - 09:52

Ingrid:

Hoi Amanda,

top, dat je het al naar je zin hebt en de reis goed is gegaan. Geniet er van en ik kijk uit naar je verslagen.

Groetjes,
    ook namens Sjaak en Vincent,
    Ingrid

• 30 Oktober 2013 - 13:02

Cora:

Hey Amanda,

Wat goed dat je het hostel toch gevonden hebt, lijkt me wel lastig met die russische letters.Hoop dat je het naar je zin hebt in Moskou.

xxx Cora..

• 30 Oktober 2013 - 15:56

Yolanda En Frans:

Hoi Amanda, Fijn dat je goed bent aangekomen in Moskou hoor ! Het grote avontuur kan nu beginnen ! En dat je de taal niet spreekt of kan verstaan ...met handen en voeten gebaren kom je er ook wel, zo zie je maar weer eens dat je toch je hostel gevonden hebt. Nou Amanda, geniet verder en wij kijken graag uit naar je volgende reisverhaal hoor !Groetjes van Frans en Yolanda Hoogenhout xxxx

• 02 November 2013 - 09:04

Gerda:

Dag Amanda,

Knap hoor dat je de weg weet te vinden in de Moskou metro. Vergeet niet om een keer "Bjorst" (of zoiets) te eten. Dat is toch een traditioneel Russische soep of zo?

Ben benieuwd naar de volgende reisverslagen.

Gerda (zwemploeg dinsdagavond)

• 02 November 2013 - 16:35

Joeri Van Ast:

Het avontuur aangaan kan pas als je in staat bent om je eigen pad te ontdekken en te reageren op situaties die je nog niet kent. Dat is pas reizen!

Ik wens je heel erg veel reisplezier. Ontdek, ontmoet, geniet, ervaar, proef, ruik en voel!
    En let goed op jezelf!

Oh ja, russisch roulette is iets anders dan het roulette in hollands casino!