nepal - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Amanda Eveleens - WaarBenJij.nu nepal - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Amanda Eveleens - WaarBenJij.nu

nepal

Blijf op de hoogte en volg Amanda

13 Mei 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal,

Het werd weer eens tijd voor een nieuw reisverslag want ik zag dat de vorige alweer een tijdje geleden was.
Bij mijn vorige reisverslag was ik gebleven bij een van mijn laatste dagen bij mijn oom Gertjan in Thailand. De laatste dag gaf hij een afscheidsfeest voor me. We zijn toen de hele middag bezig geweest met sate maken die 's avonds op de bbq ging. Ook had er iemand een dichte gaatjespan meegenomen en er was uiteraard weer genoeg bier en whisky. Het werd dus weer een gezellig feestje. De volgende ochtend hadden we nog sate over dus dit ging voor het ontbijt weer op de bbq. Daarna werd het toch echt tijd om echt afscheid te nemen en richting Bangkok te gaan.
Vanaf hier ben ik weer naar Kathmandu in Nepal gevlogen. Vanaf Kathmandu zijn we naar Chitwan gegaan en hier hebben we een paar keer in de rivier gezwommen want het was erg warm, haha.
Daarna zijn we naar Pokhara gegaan en vanaf hier hebben we de Annapurna Base Camp trekking gedaan.

Dag een hebben we vanaf het guesthouse een taxi genomen naar de startplaats Nayapul. Daarna 1.000 meter geklommen in een dag naar Ulleri. Dag twee weer een heel stuk geklommen naar Ghorepani.
Dag drie hebben we eerst een uur geklommen naar Poonhill met een heel mooi uitzicht! Toen weer terug gegaan en vanaf Ghorepani naar Tadapani. Onderweg was er weer een mooi uitzichtpunt. De volgende dag naar Chomrong gelopen. Het enige probleem was dat dit twee dagen dalen was terwijl we toch echt omhoog moesten.
De volgende dag vanaf Chomrong naar de plaats Himalaya gelopen, wat weer omhoog was.
De volgende dag was het de planning om naar het ABC te gaan, maar we zijn bij Machhapuchchhre Base Camp blijven hangen want het weer werd slecht en het werd ons afgeraden om in de sneeuw verder te gaan. De volgende dag was het weer mooi weer dus zijn we naar het ABC gegaan, 4110 meter hoog. Hier was het gelukkig niet zo koud als afgelopen winter naar EBC. We zijn daarna terug gelopen naar Deurali.
De volgende dag zijn we naar Jhinudanda gelopen waar hot springs waren. Hier zijn we 's avonds dus heen gegaan. Was leuk!
De volgende dag zijn we naar Kimche gegaan en vanaf hier hebben we de bus terug naar Pokhara gepakt. Het was weer een mooie trekking!

In Pokhara hebben we rond geroeid op een groot meer dat er is. Daarna zijn we weer naar Chitwan gegaan. Onderweg deden we een tweedaagse raftingtrip. We werden eerst met de bus naar de startplaats gebracht en vanaf hier zijn we gaan raften. Erg leuk met veel stromingen! Ook waren er plekken waar we konden zwemmen. Die nacht hebben we in een tent geslapen en de volgende ochtend na het ontbijt (pannenkoeken met mayonaise) zijn we weer gaan raften. Dit keer minder stromingen maar er was wel een plaats waar we van een 5 meter hoge rots konden springen, erg leuk! En onderweg ook weer gezwommen. Laatste stuk naar Chitwan weer met de bus gedaan.
Hier weer een paar keer gezwommen, een elephant bath gedaan en we zijn ook een hele dag de jungle in geweest. We hadden onze lunch voor onderweg mee genomen. We zagen een rhino van heel dichtbij. Ook zagen we een paar krokodillen.

Daarna zijn we naar Deurali gegaan, de geboorteplaats van boeddha. Hier hebben we wat tempels bezocht en ook de exacte geboorte plaats van boeddha gezien. Het was hier erg heet en de ventilator binnen doet het ook steeds niet omdat de electriciteit er achttien uur per dag uit ligt. Dus we zijn na een dag weer terug gegaan. We zijn toen met een bus naar een plaats vlakbij Chitwan gegaan. Hier hebben we in de ochtend een berg beklommen naar een tempel en toen we terug kwamen zijn we weer naar Chitwan zelf gegaan.
Hier hebben we een nacht in een toren in de jungle geslapen, was wel spannend. De terug weg onderweg gestopt bij een rivier om slakken te zieken die ze dan vervolgens opeten.
Ook hebben we hier weer een paar keer gezwommen in de rivier omdat het 42 graden was. En nog zijn er dan mensen die een trui aan hebben.

Daarna zijn we weer naar Pokhara gegaan en vanaf hier weer naar Kathmandu. Vanaf Kathmandu ben ik naar Phnom Penh in Cambodja gevlogen, waar ik zojuist ben aangekomen. Tijd om de stad te gaan verkennen dus!

Xxx Amanda

• 13 Mei 2014 - 13:30

Ingrid:

hoi Amanda,

weer veel beleefd zeg. Nu weer nieuwe avonturen beleven in het volgende land. Nog veel plezier en ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

Groetjes,
    Ingrid

• 13 Mei 2014 - 14:07

Cora:

Hey Amanda,

Wat een leuk verhaal weer, je hebt weer veel meegemaakt en veel mooie dingen gezien zeg.
    Veel plezier in Cambodja.

xxx Mama

• 13 Mei 2014 - 19:35

Raymond:

Hij gaat goed zo! Zijn weer benieuwd naar de volgende foto's en verslagen! :)