Maleisie en Thailand - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Amanda Eveleens - WaarBenJij.nu Maleisie en Thailand - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Amanda Eveleens - WaarBenJij.nu

Maleisie en Thailand

Blijf op de hoogte en volg Amanda

20 Maart 2014 | Thailand, Phitsanulok

Hallo allemaal,

Mijn vorige reisverslag is alweer een maand geleden dus het wordt weer is tijd voor een nieuwe.

Het vorige reisverslag was vanuit mijn laatste dag in Taman Negara. De volgende dag ben ik naar Perhentian island gegaan. Eerst een stuk met de minivan en het laatste stuk ging niet met een groot passagiersschip, maar met een klein bootje en er stond behoorlijk wat wind, dus een uur lang was het een soort roller coaster vanwege alle golven. Leuk!
De volgende dag ben ik met een snorkel tour meegegaan, hartstikke mooi allemaal! De dag daarna heb ik drie duiks gedaan wat ook weer heel erg mooi was. 's Avonds was er niet veel te doen op dit eiland omdat alles nog gesloten was omdat het regenseizoen hier net voorbij was, maar het duiken is hier heel erg mooi! De dag daarna ben ik ook weer gaan duiken, ik ben toen ook met een wrak duik meegegaan, waarbij we ook de wrak in gingen. Dit was ook weer een leuke ervaring.

De dag daarna ben ik weer naar Thailand gegaan. Dit keer overland en de grensovergang was ook wel grappig want dan moet je achterop een scooter gaan zitten en geef je je paspoort aan zo een vent in een kantoortje, krijg je je stempel en je rijdt weer verder. Daarna ben ik met de nachttrein naar Bangkok gegaan.

De volgende dag ben ik vanuit Bangkok richting het noorden gegaan, om bij mijn oom Gert-Jan en tante Wan op visite te gaan, want die wonen hier. Daar kwam ik dus 's avonds aan en toen zijn we gaan eten met ze alle en heb ik nog een paar vrienden van hem ontmoet die daar ook waren.
De volgende dag niet zo veel gedaan, ik heb zelf wat rond gekeken op zijn farm met vis en bomen. De dag daarna zijn we naar de historische tempels gegaan. Hier hebben we een fiets gehuurd en zijn we rond gaan fietsen. 's Avonds hebben we van een dichtje gaatjespan gegeten. Dit betekend dat je een pan krijgt boven een vuurtje met allemaal gaatjes erin en hier leg je dan je stukjes vlees en groentje op. Een soort van gourmet dus. Erg lekker!
De dag erna ben ik met GertJan meegegaan vis halen voor op de farm en 's avonds weer met een groepje wat gaan drinken, wat weer gezellig was en we hebben een hoop lol!
De volgende dag ben ik met John uit Engeland, een vriend van GertJan en nog wat vrienden van hem meegegan naar Khampaengpet om daar wat te gaan eten en drinken.
De dag daarna zijn we een berg op gaan lopen. Dit was met GertJan, Wan, Zek, een neef van Wan en nog een vriend van de neef van Wan. Normaal duurt het zo een vier uur om hier de berg op te lopen, maar wij hebben er acht uur over gedaan, haha. Onderweg moesten we steeds stoppen omdat ik moest lachen om de grappen van GertJan. Ook hebben we onderweg nog wat gegeten en 's avonds zijn we boven op de berg gaan kamperen. Hier hebben we ook weer zelf eten gemaakt boven een vuurtje en er was ook een fles whisky mee. We zijn 's avonds nog naar een uitzichtpunt gegaan, er was alleen niet veel uitzicht omdat het donker was, haha. De volgende ochtend zijn we weer naar een ander uitzichtpunt gelopen en daarna zijn we de berg weer afgelopen.
's Avonds hadden we een feest omdat er iemand monnik werd. Dan wordt er dus allemaal eten op tafel gezet en iedereen mag van alles pakken en er staat ook een fles whisky op tafel. Dat is hier erg populair, erg vervelend ;)
De volgende ochtend hadden we weer een feest omdat er iemand ging trouwen. De weg werd voor de bruidegom steeds gebariccadeerd met van alles en dan moet hij iedere keer wat afgeven om er langs te mogen. Als je hier dus gaat trouwen moet je een hoop geld meenemen. En er was natuurlijk ook weer allemaal eten op tafel en een fles whisky. Overdag heb ik toen niet zo veel gedaan, we zijn alleen naar de markt geweest en 's avonds zijn we wat gaan drinken bij de 7-eleven.

De volgende dag hadden we oliebollen gegeten, die had Gert-Jan speciaal voor mij gemaakt. Lekker om dit weer na al die tijd te eten. Daarna hadden we weer een feestje (wat vervelend nou) want dit keer werd er iemand monnik. Eerst moest iedereen van zijn haren knippen, drie keer en daarna kreeg hij een soort water over zich heen en een monnikkenjurk aan. Er was uiteraard ook weer van alles te eten en te drinken. Daarna gingen we met de hele meute over de weg lopen naar een tempel, achter een auto aan waar ook genoeg drank mee was en toen weer terug. 's Avonds was er een groot feest vanwege dezelfde monnik. Hier was ook weer van alles te eten en drinken. Als je hier woont en het goed doet hoef je volgens mij zelf nooit eten of drinken te kopen.
De volgende dag moest ik een visarun doen, omdat er alweer 14 dagen voorbij waren. We zijn toen naar de grens van Birma gereden. Onderweg nog gestopt bij een tempel voor wat foto's en lunch en 's avonds hebben we in Mea Sot wat gegeten en in een hotel geslapen en de volgende dag ben ik over de Frienship bridge gelopen voor een stempeltje in mijn paspoort zodat ik weer 14 dagen heb en toen kon de rit terug weer beginnen. Onderweg kwamen we ook nog bij een helling en als je daar je moter van de auto uit zet rol je de berg op in plaats van eraf. Filmpje hiervan staat op facebook.
's Avonds weer wat gaan drinken met mensen uit de buurt en familie van Wan en we hebben toen bij Zek gegeten. De volgende dag ben ik met Noi, de zus van Wan, meegegaan naar Phitsanoluk want zij moest daar wat regelen. Onderweg zagen we mensen barbecueen achter in de auto. Het kan hier allemaal. We hebben hier ook nog een tempel bezocht.
De volgende dag niet zo veel gedaan en 's avonds hebben we een hele grote pizza gemaakt.

De volgende dag zijn GertJan en ik gaan vissen. Hij gebruikt zijn eigen vis als aas en heeft zo een 8 hengels mee. Het duurt dus wel even voordat alles klaar staat. Het was een mooie plek waar we zijn gaan vissen en we hadden ook uitzicht op de berg die we beklommen hadden. We zijn ook gaan zwemmen in dit meer. 's Avonds hebben we naar de zonsondergang gekeken, erg mooi hier! We hebben een vis van 7 kilo gevangen. De hele stad kan mee eten. We zijn daarna ook weer wat gaan drinken met wat vrienden van GertJan.

De volgende dag heeft GertJan de vis ontleet en hebben we de kop gegeten, wat al genoeg was voor vier personen. Zonde dat we dit in Nederland weggooien, want het is het lekkerste van de hele vis.
De volgende dag was er weer een feestje, dit was een Hindoe feest vanwege volle maan. Iedereen kreeg een rode stip op de kop en er werd met van alles gegooit, rijst, eieren, geld. Ook hebben we allemaal een stukje wierook aangestoken en er was een hoop knalvuurwerk.

De volgende dag liet GertJan mij zijn bos zien. Hij heeft allemaal teakbomen die hij dan later kan verkopen. De blaadjes lagen allemaal op de grond en het kraakt een hoop als je erover heen loopt, dus hij noemt dit het Kroepoek bos. We zijn hier ook op de scooter doorheen gaan scheuren, weer een hoop lol. Daarna wat gegeten met vrienden van GertJan en Wan en er zat ook iemand bij die had een 5 baht muntje in haar oor en er kwam iemand met een pannenkoekenhuisje op een brommer, om roti (een soort pannenkoeken, maar dan de Aziatische versie) te verkopen. 's Avonds ook weer wat gedronken.
De volgende dag zijn we weer gaan vissen op een andere mooie plek. Dit keer hadden we weer uitzicht op de berg die we beklommen hadden, maar dan vanaf de andere kant. Dit keer helaas niks gevangen. De dag daarna kwam er allemaal familie van Wan uit Bangkok op visite en hebben we weer met ze alle gegeten en gedronken en een hoop lol gehad.
De dag daarna ben ik met Noi en een vriend van Noi, Rin, meegegaan om wat te eten in Phitsanoluk en daarna ben ik met zo een beetje de hele familie van Wan mee gegaan naar een rivier en daar hebben we gezwommen (voor zover dat gaat met water dat 30 cm diep is). Hier hebben we ook weer van alles gegeten en gedronken en het was weer hartstikke gezellig.

Ik vermaak me hier dus nog steeds goed en de tijd vliegt voorbij!

Xxx Amanda

  • 20 Maart 2014 - 13:08

    Renate:

    Geweldig allemaal!! Doe de groetjes wan gert-jan!!

  • 20 Maart 2014 - 17:19

    Joeri:

    Klinkt goed Amanda! Geniet er van en vergeet niet om uit te rusten ;)

  • 22 Maart 2014 - 10:17

    Cora:

    Leuk hoor met die gekke Gert Jan.Oma was ook weer blij met een verhaal van je.Doe Wan en Gert Jan van mij ook die groeten.
    xxx Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phitsanulok

Amanda

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 12156

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 30 November -0001

Backpacken Azië & Australië

Landen bezocht: